lauantai 21. kesäkuuta 2014

Matka Englantiin =)

Tänä vuonna lentourakka oli paljon helpompi ja mukavampi kuin viime vuonna (niistä toilailuista voit lukea täältä.) Mentiin torstai-illalla noin 21.30 nukkumaan, ja herättiin 2.30. Linkka kohti Helsinkiä lähti 3.50, ja myös linkassa koitettiin saada vähän unta. Linkkakuski oli tosi mukava, ja muutenkin linkkamatka meni hyvin. Tajusin just että oon kolme kertaa ennenkin matkustanut yöbussilla Helsingin lentokentälle, ja aina matkat on mennyt hyvin. Linkkakuskit on tosi huomaavaisia, ne ei kuuluta joka pysäkillä vaan antaa matkustajien nukkua. (:

8 aikaan oltiin perillä lentokentällä ja aika lentokentällä menikin puhuessa vielä läheisten kanssa puhelimessa ja lähetellessä viimeisiä viestejä. Turvatarkastuksessa jouduinkin ensimmäistä kertaa lähempään tarkisteluun, mutta tässä virkailija oli todella huomaavainen ja kohtelias. 9.25 lähti lento kohti Tukholmaa. Lento meni hyvin eikä kestänyt kuin tunnin, ja oltiin itseasiassa samaan aikaan perillä kuin lähdettiin (sekavaa eikö?). Mun lempiasia matkustamisessa on ehdottomasti se kohta kun lentokone lähtee liikkeelle! =D Yksi hyvä puoli välipysähdyksessä, pääsee uudestaan lentokoneeseen =P

Ruotsissa odoteltiin sitten 9.25- n. 16. Siinä oli kyllä hieman kestämistä, koitettiin keksiä mahdollisimman paljon tekemistä että saataisiin aikaa kulumaan. Onneksi Tero löysi tällasen hyllyn tax free-kaupasta, näitä ihailinkin tovin =P

Ei, matkaan ei tarttunut ensimmäistä pulloa, mutta ehkä vielä tämän vuoden aikana... =D Syötiin aamupalaa, luettiin kirjaa, tehtiin ristikkoa, nukuttiin päikkärit, hankittiin kaksi adaptoria... Niin juu mun pitikin kertoa teille mitä sille Teron hatulle tapahtu =D Siis oltiin kentällä ja sitten joku amerikkalainen kalju mies tuli meidän luo ensin kehumaan Teron hattua. Sitten se heitti ihan vitsillä että millä hinnalla Tero myisi hatun. Siinä sitten vitsailtiin ja juteltiin mukavia, kaveri kertoi että on matkustamassa johonkin maahan missä tarvitsisi oikeasti hattua ettei pää pala ja tollasta. Sitten mä menin vessaan, ja kun tulin pois, Teron hattu oli poissa =D Tero oli myynyt sen 50 dollarilla =DD Ja parasta oli että tää hattu ei ollut mikään merkkihattu, se oli maksanut vain pari euroa =D Tero naureskeli kun nyt hänellä oli neljää eri valuuttaa lompakossaa, euroja, kruunuja, dollareita ja puntia.

Sitten vihdoin pääsimme lentokoneeseen kohti Manchesteria. Tällä kertaa lentokenttä ei ollut niin sekava kuin viime kerralla, ja päästiin hyvin pois. Sitten alkoi junazombailu ympäri Englantia. Menimme yhteensä kolmella eri junalla, ja oli kyllä tosi raskasta olla koko ajan valppaana että koska täytyy vaihtaa junaa, miltä raiteelta jne.. Alettiin olla jo tosi väsyneitä. =/

Onneksi silti oli vielä valoisaa, ja maisemat olivat ihanat!

"But first let me take a Selfie =P"
Yhden kerran meinasimme myöhästyä junasta =O Meidän junamme oli myöhässä ja seuraavaan oli hieman matkaa, ja jouduimmekin juoksemaan tavaroidemme kanssa pitkin juna-asemaa. Ehdimme juuri ja juuri =O Viimeinen pysäkkimme oli Corbridge. Sieltä meidän oli neuvottu tilaamaan taksi, mutta yksi meidän pomoistamme olikin meitä vastassa, onneksi. Juttelimme jotain pientä 10min matkalla Matfeniin, mutta olimme niin väsyneitä että mitään kovin monimutkaisia lauseita ei vielä enkuksi saatu puserrettua. Käytiin pienellä kiertoajelulla Matfen Hall:in luona, jotta näimme vähän millainen se paikka on, ja voin kertoa että se on paljon ihanempi kuin mitä kuvista voisi päätellä! <3 Päästiin asuntolaan n. 23.30 ja olimme rättiväsyneitä. Mutta onnellisia että pääsimme ehjinä perille ilman suurempia kommelluksia =)